Πολεμικά πλοία γύρω από τα Χανιά και τη Σούδα. Βολές και ασκήσεις με ελικόπτερα πάνω από τα κεφάλια μας.



Η μετατροπή του τόπου μας σε πολεμικό ορμητήριο και πεδίο βολής φτηνό, είναι ήδη μια πραγματικότητα, που αν δε φροντίσουμε για την ανατροπή της θα μας βάλει σε μεγάλα δεινά. Η συγκεκριμένη άσκηση Μέδουσα, με κέντρο το ελικοπτεροφόρο της Αιγύπτου, επισφραγίζει την τριμερή Ελλάδας- Κύπρου- Αιγύπτου που μαζί με την ανάλογη Ελλάδας- Κύπρου – Ισραήλ εντάσσεται στον αντιδραστικό ανταγωνισμό της Ελληνικής με την Τουρκική αστική τάξη και μπλέκει τη χώρα στα πολεμικά σχέδια των ΗΠΑ- ΝΑΤΟ.

Ρεμπέτικο Γλέντι στο Ζάλο!

Μπαίνει κανούριος μήνας κι εμείς μαζευόμαστε και γλεντάμε στο Ζάλο με την μουσική παρέα του Γιάννη Παξιμαδάκη και του Νίκου Σταματάκη!
Την Κυριακή 2/12 και ώρα 14:00 σας περιμένουμε όλους στο Ζάλο, Χαριλάου Τρικούπη 21!


Πορεία για το Πολυτεχνείο


Με μικρή συμμετοχή κόσμου, κατά βάση των οργανωμένων δυνάμεων (350 - 400 άτομα), πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση και πορεία για τα 45 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου στο Ηράκλειο. Σε μια περίοδο όπου ξεδιπλώνονται οι ανταγωνισμοί των ιμπεριαλιστών στην ευρύτερη περιοχή δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις για τους λαούς.Σε μια περίοδο όπου η εξάρτηση της χώρας από τους Αμερικανονατοϊκούς και Ευρωπαίους ιμπεριαλιστές ενισχύεται, όπου η αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης σαρώνει δικαιώματα και κατακτήσεις, είναι φανερή και ταυτόχρονα διευκολύνει την ένταση αυτής της πολιτικής, η απουσία του κινήματος και η παρέμβαση του στις εξελίξεις για να μπει φραγμός στα σχέδιά τους. Μετά την συγκέντρωση (πλατεία Ελευθερίας) ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Η ΛΑ - ΑΑΣ συμμετείχε με δικό της και μαζικό μπλοκ, καθώς επίσης και οι φορείς που τη στηρίζουν (Αγωνιστικές Κινήσεις, Μ-Λ ΚΚΕ, ΚΚΕ(μ-λ)). Μοιράστηκε το έντυπο υλικό ενώ κατά τη διάρκεια της πορείας φωνάχτηκαν συνθήματα αντιιμπεριαλιστικά, ενάντια στον πόλεμο - φασισμό και στην κυβερνητική πολιτική αλλά και υπεράσπισης του ασύλου. Η παρέμβαση του μπλοκ είχε σαν στόχο να αναδείξει επίσης την ανάγκη ανάπτυξης κινήματος σε αντιπολεμική - αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση ενάντια σε κοινοβουλευτισμό και συνδιαλλαγή και αυταπάτες ότι κάποιος άλλος θα τα κάνει για μας χωρίς εμάς.
link: https://antigeitonies3.blogspot.com/2018/11/2018_42.html

Ανταπόκριση απ' την εκδήλωση του Πολυτεχνείου

Στις 16/11 πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση των Αγωνιστικών Κινήσεων για τα 45 χρόνια απ' την εξέγερση του Νοέμβρη. Εισηγητικά έγινε αναφορά στις εσωτερικές και τις εξωτερικές εξελίξεις της περιόδου, στις λαϊκές αντιστάσεις που ξεσπούσαν ενάντια στην αμερικανοστήριχτη χούντα, και συνολικά στα γεγονότα εκείνα που πυροδότησαν την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Έγινε κριτική στη στάση που κράτησε η ρεβιοζινιστική αριστερά απέναντι στα γεγονότα με την πολιτική γραμμή της ομαλότητας, την υπονόμευση των λαϊκών αγώνων που ξεσπούσαν,  την προώθηση στενά συνδικαλιστικών αιτημάτων ακόμα και στη διάρκεια του τριημέρου, σε αντιδιαστολή με τις συνεπείς αγωνιστικές δυνάμεις που βρέθηκαν στο πλάι του λαού και προώθησαν την αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση πάλης δίπλα στον αγώνα ενάντια στο φασισμό. 

Εκδήλωση-Συζήτηση: 45 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου


45 χρόνια πέρασαν από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τα τότε αιτήματα για ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ παραμένουν επίκαιρα, όχι απλά ως ένα αίτημα πάλης, αλλά ως μια ανάγκη του λαού και της νεολαίας να παλέψουν διεκδικώντας τα δικαιώματά τους. Εκείνη η εξέγερση μας δείχνει μέχρι σήμερα ότι ένα ισχυρό και οργανωμένο κίνημα μπορεί να αντισταθεί και να διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Δικαιώματα όπως το κεκτημένο απ' τους φοιτητικούς αγώνες λαϊκό άσυλο, το οποίο σήμερα αμφισβητείται μέσω της εφαρμογής του Ν.Γαβρόγλου, και του πορίσματος Παρασκευόπουλου, που στοχοποιούν τις φοιτητικές κινητοποιήσεις και δίνουν χώρο στην αστυνομία να επεμβαίνει στις σχολές προκειμένου να εξασφαλιστεί η "ομαλή ακαδημαϊκή λειτουργία" στα Πανεπιστήμια.

Καταγγελία Αγωνιστικών Κινήσεων για τα γεγονότα στο ΤΕΙ Ρεθύμνου



Οι Αγωνιστικές Κινήσεις καταγγέλουν το γεγονός που έλαβε χώρα στο υπό κατάληψη ΤΕΙ Ρεθύμνου στη 1/2. Μαθητές εισέβαλαν στον κατειλημμένο χώρο και προχώρησαν στο κάψιμο της αλβανικής σημαίας ψάλλοντας παράλληλα τον εθνικό ύμνο. Είναι πολύ πιθανό το εν λόγω συμβάν να τροφοδοτήθηκε από την υπόθεση του Κων/νου Κατσίφα, ο οποίος έπεσε νεκρός στην Αλβανία ύστερα από ανταλλαγή πυρών με την αστυνομία στα τέλη του προηγούμενου μήνα. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα ακροδεξιό παραλήρημα ενός ατόμου που εμφορείται από εθνικιστικές απόψεις. Εκφρασμένο σε μία περίοδο που είναι μεγάλη η άνοδος εθνικιστικών - φασιστικών αντιλήψεων δεν αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό αλλά ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα της φασιστικοποίησης. Με αυτή την έννοια, δίνει την "σκυτάλη" στις εγχώριες φασιστικές ομάδες για να χύσουν το ρατσιστικό και εθνικιστικό δηλητήριο τους. 

Πρόγραμμα των επόμενων ημερών στο στέκι

Σάββατο 10 /11 ώρα 19:00 οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών προβάλλουν την ταινία "The Wall"

Παρασκευή 16 /11 ώρα 18:30 εκδήλωση - συζήτηση Αγωνιστικών Κινήσεων εν όψει Πολυτεχνείου.

Προβολή ταινίας "The Wall"


Oι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών σας καλούν στην προβολή της ταινίας " The Wall " του Alan Parker. Θα ακολουθήσει συζήτηση.

"Η καταθλιπτική ζωή του ροκ σταρ Πινκ, ο οποίος δεν μπορεί να αποδεσμευτεί από το τραύμα του θανάτου του πατέρα του στο β΄ παγκόσμιο πόλεμο και της ανατροφής του από μια υπερπροστατευτική μητέρα. Βασισμένο στο άλμπουμ "The Wall" των Pink Floyd."

Προβολή ταινίας: Το τελευταίο σημείωμα

Η αληθινή ιστορία του 34χρονου Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο οποίος εκτελούσε χρέη διερμηνέα για τον Γερμανό διοικητή του στρατοπέδου Χαϊδαρίου Καρλ Φίσερ και ήταν ένας από τους 200 αγωνιστές οι οποίοι εκτελέστηκαν στην Καισαριανή την 1η Μαΐου 1944.

Η ταινία θα προβληθεί το Σάββατο 13/10 στο στέκι Ζάλο, ώρα 18:30


Η ιστορία της Μαρίας Λιουδάκη από τη Λατσίδα ήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή την τανία "Το τελευταίο σημείωμα"


Με αφορμή τη ταινία του Παντελή Βούλγαρη "Το τελευταίο σημείωμα" που αναφέρεται στον Ναπολέων Σουκατζίδη, ένα από τους 200 εκτελεσμένους την 1 Μαϊου 1944 στην Καισαριανή ήρθε στην επιφάνεια ξανά η ιστορία της Μαρίας Λιουδάκη από την γειτονική Λατσίδα.
Η Μαρία Λιουδάκη κατά την περίοδο της Κατοχής, ανέπτυξε αντιστασιακή δράση ως μέλος του ΕΑΜ. Η δραστηριότητά της ανακόπηκε και η ίδια αποπέμφθηκε από το λαογραφικό αρχείο. Έπειτα από την επίθεση του Ποδιά στην Ιεράπετρα το Μάιο του 1947, η Λιουδάκη συνελήφθη στην τρίτη επιδρομή στην Ιεράπετρα από την πάνοπλη ομάδα του Μπαντουβά μαζί με την φίλη της (μοδίστρα στο επάγγελμα που διέμενε στη συνοικία Κάτω Μερά της Ιεράπετρας, Μαρία Δρανδάκη, στις 26 Νοεμβρίου.Οι δύο γυναίκες μεταφέρθηκαν αρχικά στους στάβλους του Μπαντουβά και έπειτα στη χωροφυλακή στο Ηράκλειο, όπου υποβλήθηκαν σε βασανιστήρια και κατακρεουργήθηκαν στις 4 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς. Η Δρανδάκη και η Λιουδάκη αποκεφαλίστηκαν και τα σώματά τους ρίχτηκαν σε χαράδρα. Έπειτα από 6 μήνες, τα πτώματα των δύο γυναικών αναγνωρίστηκαν στην ταράτσα της Νομαρχίας Ηρακλείου. Είχαν βρεθεί από έναν αγρότη, κοντά στους στάβλους του Μπαντουβά.
Η αδερφή της Μαρίας, Χαρά Λιουδάκη - Κυπραίου, που ήταν και η Χαρά της ταινίας, δηλαδή η αρραβωνιαστικιά του Ναπολέων Σουκατζίδη, επέζησε και πέθανε μετά το 2000.

Για τη Μαρία Λιουδάκη διαβάζουμε τα παρακάτω στον ιστότοπο:
https://katerinatoraki.blogspot.gr/2016/12/4-1947.html
Η φωτισμένη δασκάλα και λαογράφος Μαρία Λιουδάκη (Πηγή φωτογραφίας)

Ήταν σαν σήμερα, το 1947, που εκτελέστηκαν στο Ηράκλειο της Κρήτης η δασκάλα από τη Λατσίδα Μεραμπέλου (χωριό κοντά στη Νεάπολη Λασιθίου) Μαρία Λιουδάκη και η φίλη της, Μαρία Δρανδάκη, μοδίστρα στο επάγγελμα, από την Ιεράπετρα. Οι δυο γυναίκες είχαν αντιστασιακή δράση και είχαν οργανώσει μαζί με άλλες το γυναικείο τμήμα του ΕΑΜ στην Ιεράπετρα. Ομάδες των Μπαντουβάδων, που κατά τη διάρκεια του εμφυλίου ήταν ο φόβος και ο τρόμος στην Ανατολική Κρήτη, τις συνέλαβαν, τις κατέσφαξαν και σκόρπισαν τα πτώματά τους, που βρέθηκαν και αναγνωρίστηκαν μήνες αργότερα. Ήταν 53 χρονών η Λιουδάκη και 33 η Δρανδάκη.

Η αδελφή της Μαρίας Λιουδάκη, η Χαρά Λιουδάκη, ήταν η αρραβωνιαστικιά του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, του γενναίου αγωνιστή, ενός από τους 200 εκτελεσμένους της Καισαριανής, που δεν δέχτηκε την "προσφορά" να γλυτώσει από την εκτέλεση στη θέση ενός άλλου (γιατί τους ήταν χρήσιμος ως διερμηνέας).[1]
Ένα από τα γράμματα που είχε αφήσει ο Σουκατζίδης πριν από την εκτέλεση ήταν για τη Μαρία:

Καφενείο στο Ζάλο!

Αύριο, ώρα 19:30 ανοίγουμε το στέκι μας για καφέ, μπύρα και μουσική! Σας περιμένουμε όλους!
Θα λειτουργεί παράλληλα και βιβλιοπωλείο.